fredag 17 december 2010

åh djävlar

HERREGUD! Har inte skrivit på denna blogg på ca hundra år. Tacka (läs: ge gåvor till)Linnéa/Mill/Tevil/Lille Löken/Pinglan för att den fortfarande lever.

En en fin sak jag såg idag:

På mariatorgets tunnelbanestation satt en vild gatumusikant med eld i blicken. Han hade en stor kroppshydda som mysigt vilade i en permobil. Det fantastiska var att han spelade en mkt fabulös jullåt på sin saxofon samtidigt som två röda lampor blinkade i takt frampå permon. Kände bara: LIVET!!!!!!!!!!!!!!!!!

Andra förbannade upptäckter jag gjort på senaste tiden: Att jag antagligen var ett lejon i mitt tidigare liv (min sambo var nog Marie Antoinette och min mamma var nog en indian). Anledningen till att jag tror det är för att lejon vilar ca 20 av dygnets 24 timmar och detta = jag. Vila är ca en av mina största passioner i livet.