lördag 18 december 2010

puss

alltså roliga kvinnan i kön till kassan på ica. Hon hade ungefär exakt samma frisyr som mig, om än lite kortare + mer delad lugg. Hon ba kollar runt i affären med pigga ögon och bakom mig dyker hennes tonårsbarn upp med en godispåse. Kvinnan ba tar påsen och öppnar den, gräver upp en fet godis och börjar smaska.Sedan kollar hon sig runt och säger med trotsig/stolt röst: Nu kan ni anmäla mig för snatteri om ni vill!!

jag ba: *LER*

Dock att min sambo har blivit tagen av dödsfebern och djävulssjukan. Hon är strandad i sängen som en minival strandad på stranden. Det enda hon kan göra är att väsa, frysa och blinka med sina trötta feberögon. Fatta hur söt hon är, den lilla pinglan!

Även att vi har varit så förbannade de senaste dagarna. OCH VI ÄR DET FORTFARANDE. I alla fall jag. Det liksom kittlar i huden av ilska. Vill offra något framför vårt Gudrunaltare.