onsdag 25 augusti 2010

BER TILL GUD(RUN)

sedan gudrun schyman skoningslöst och med brutal skicklighet mejade ner patetiske sd-partiledaren jimmie åkesson i en agenda-debatt rörande våldtäkt, har min och moas beundran för denna fantastiska, starka och klarsynta kvinna stigit till nya, vilda höjder. vi känner oss liksom NYKÄRA i gudrun, och när gudrun ska tala i expressens valstuga vid plattan på fredag, ska jag och moa stå där med vackra blommor att ge till underbara gudrun!

igår, när moa stod och skulle ta itu med det fasansfulla diskberget och jag låg och tittade på nån indieromantisk komedi, fick vi ett infall : vi skulle stjäla gudrun! ja, inte bokstavligen då, men vi ville SÅ gärna ha ett av gudruns valplakat, så att hennes vackra leende skulle kunna lysa upp lägenheten. efter att ha svept varsin drink för att få lite mer "mod" begav vi oss ut i stockholmsnatten med en sax och en godispåse i högsta hugg! vid hornsgatspuckeln hittade vi gudruns vackra nuna, och försökte "diskret" få bort affischen från plakatet. det gick ej, så det slutade med att moa fick karva loss plakaten med kökssaxen. jag och moa är ju liksom inte vana vid detta kriminella liv, så vi försökte se till att ej väcka ordningsvakternas (som stod på andra sidan gatan..) uppmärksamhet, men självklart så ramlade plakaten åt alla håll och "dundrade" som åskknallar mot gatan...

hursomhelst så gick vår kupp bra, och nu njuter jag frukten av vårt brott där jag sitter i vardagsrummet, insvept i gudruns varma leende och trygga blick!