tisdag 31 augusti 2010

tiggaren på östermalm

nu jävlar så har man börjat plugget!!! genusvetenskap så att säga. har just nu bara en sak i huvudet: vi har en uppgift till på torsdag och jag lider panne över detta. hur ska man hinna läsa och skriva, särskilt när man nästan inte ens minns hur man gör.
annars: fint!


Idag var jag och promenerade på östermalm. var på jakt efter lite kurslitteratur. Hittade ju självklart inte bokhandeln, så jag blev tvungen att fråga.

scenario:

jag går fram till en tant. ler vänligt och säger "ursäkta".
Tanten ger mig en snabb blick samtidigt som hon demonstrativt sätter handen i vädret och säger "NEJ", sedan sticker hon näsan i vädret och går raskt förbi.

alltså... hon måste ha trott att jag var en TIGGARE! HAHA!!! eller typ en vilde från green peace som ville värva folk. eller ett söderslödder med löss. herregud så roligt.