onsdag 8 september 2010

himlen i min famn

igår hade man som sagt tänkt att sova tidigt. men klockan 02.30 hittade man sig själv och sin sambo sittandes i ens knarriga säng glada i hågen och sjungandes med till jullåtar av Carola.

sedan skulle vi spåna fram de bästa jullåtarna, vilket visade sig vara enklare än trott.
scenario:

jag: alltså.. det här är min bästa låt, vad heter den nu igen.. joo..den går så här.. joooorden är hääär i våra mörka... *falsk stämma* *glittrande ögon*

mill: ööh.. menar du... *tar ton* juuuuleen är häääär. Alltså den heter julen är här!

jag: jaha..

mill: men min bästa är.. vet inte heller vad den heter.. den går så här.. miiiiiinns du haaans ööögoon . men vänta den heter ju minns du hans ögon.


jahaja så var det med den saken. och nu har man alltså fixat en perfekt spotify-lista som heter "jul i Betlehem". jävla fin lista.