lördag 4 september 2010

MODEVETENSKAP

har börjat skolan (eller UNIVERSITETET som jag nu fått lära mig att man ska säga, annars blir dom "arga" eller liknande. man ba....snälla nån) nu! läser alltså modevetenskap 60 hp, vilket hittills är som att ha dött och komma till himlen. det känns som när man var liten och hade rast, fast hela tiden! eller ok, vem försöker jag lura, när jag var liten var mitt favvoämne matte. men vad jag försöker säga är att det är hur roligt och intressant som helst!

min klass = 200 tjejer och 5 killar typ. en hel del offer och en del fina. har fått en fin vän som heter sanna och är fabulös och på måndag börjar klara! resten av klassen ska jag "upptäcka" när jag orkar. min första tanke när jag klev in i klassrummet : "oj, här vare många som är sponsrade av gina tricot". min andra tanke : "här har en leopard exploderat". blev så arg då, men sen har jag börjat tycka att fler och fler har snygga kläder och verkar fina.

det är dock SÅ tydligt vilken kurs jag går, min "klass" är verkligen modevetenskap to the bones, men det är bara roligt. gillar klyschor! har dock inga skalliga som moa har, men det är för att hon läser genus.