söndag 10 oktober 2010

BOARDÌNG SCHOOL

när jag var liten drömde jag om att gå på internatskola, det tror jag är en dröm de flesta delat med mig. läste supermånga mysiga böcker om engeska internatskolor, och eftersom jag går igång på renhet och redighet så tyckte jag det här med skoluniform var sjukt snyggt plus att internatskolorna ALLTID låg på vindpinade, gröna fält på den engelska landsbygden vilket jag gick igång totalt på!

igår läste jag dock en bok som handlade om en internatskola i sverige, sigtuna humanistiska läroverk, där kungen gått bland annat. det lät asdrygt. inser att jag hatar ALLT det en internatskola står för och innebär, typ pennalism, tvångsmässig gemenskap, hårda regler "pepp och spex" och så vidare....åh, alltså om det är något jag bara inte KLARAR så är det verkligen den typen av gemenskap som ska TVINGAS fram, typ i skolan när man ska leka olika lekar för att "lära känna varandra".

är ej en asocial människa, men käcka och "peppiga" människor är så drygt. det känns dessutom äkta i ca noll procent av fallen...så att...