tisdag 12 oktober 2010

STOCKHOME

i helgen var min mamma på besök! i rosa lacostepiké och beige kappa svepte hon in i min söderbohemiska lägenhet och tog mig med storm! skoja. men här var hon, vilket var roligt för min mamma är den roligaste jag vet nästan, och hon är det helt omedvetet! det är från min mamma jag ärvt alla mina hetsiga och passionerat okontrollerade sidor!

saker min mamma fått mig att gilla:

- diverse inredningsmärken som kosta boda och ittala, det enda hon ej fått mig att vurma för (ännu) är marimekko.

- romantiska komedier. alltså hemma brukade jag och pappa alltid håna henne när hon grinade till notting hill medan vi såg "djupa filmer med svärta" men egentligen är det bästa som finns filmer som typ : notting hill, mamma mia, fyra bröllop och en begravning, bridget jones osv.

- vett och etikett! alltså ni som känner mig vet ju hur nitisk jag är gällande detta, HATAR människor som ej kan föra sig rätt i sociala sammanhang, som inte tackar för maten och liknande. blir galen! redan som sjuåring minns jag hur det brann i mig av ilska när någon i min närhet sa nåt "opassande" eller när nån gnällunge ba "nä jag gillar inte fisk" när den blev bjuden på middag hos en.

- städning! eller asså gillar ej städningen i sig, men att ha det städat! bästa doften från barndomen var typ doften av starkt rengöringsmedel på toaletten.

- annan skit jag glömt nu.