fredag 4 februari 2011

the fatal drug

jag vet att ni ÄLSKAR när jag klagar på saker, so here we go :

1. folk som äter saker i kollektivtrafiken. godis är ok, thaiwok är det INTE. inte när doften sprider sig i ca hela tåget...har jag skrivit om detta förut? har skrivit om mitt enorma hat mot drickyoghurt, that's for sure, men det tål att upprepas

2. folk (alltid tjejer, av uppenbara patriarkala anledningar) som refererar till sig själva som "lilla jag". blir GALEN på detta eftersom det känns som att de förminskar sig själva = dåligt. plus att det låter löjligt.

3. killar mellan 20-25 = värsta åldern. synd att ca alla killar man känner är i den åldern...

4. människor med konstnärskomplex som saknar särskild talang? asroligt.

5. folk som står på fel sida i rulltrappan. trodde ALDRIG jag skulle klaga på detta, men efter 7 månader i stockholm är denna irritationsfaktor ett faktum.