måndag 7 juni 2010

ALDRIG ALDRIG ENSAM

jag och moa är så dåliga på att skriva på bloggy just nu, mest beror det på allmänt hets och pms, samt att jag tar studenten på torsdag + att vi flyttar till stockholm om två veckor. dock har det hänt vissa roliga saker. idag åt jag och moa en vansinnig rullpizza (undrar varför vi fick för oss detta) på stan vilket ledde till obehagliga och oväntade upplevelser, sedan åt vi twister och sedan åt vi...nä skojar bara. skulle jag skriva hur mycket jag och moa äter skulle troligen ingen våga läsa denna blogg, haha.

i lördags var jag och moa på täfteåfestivalen. det var verkligen en ny upplevelse eftersom det låg i skogen! älskar när jag känner mig "lantlig" och mer som den äkta och infödda västerbottning jag faktiskt är! *flyttar snart härifrån och förnekar mitt arv*. jag och moa var dock antitesen till lantliga. på vägen till täfteå skapade jag och moa snabbt våra nya alteregon cornelia (moa) och sophie (jag).
sophie = en östermalmstjej avslappnat klädd för en seglats med sina vänner i skärgården
cornelia = en djurrättsaktivist som bodde på söder och tyckte om att demonstrera.

hursomhelst, det var tokigt och trevligt men jag och moa var så förbannade att vi var tvungna att sitta på en vedtrave med vin och hetsa ur oss vår ilska emellanåt.

roligaste citatet från täfteå :

min och moas kompis var lite "överförfriskad" och extra tokig dagen till ära. vid ett tillfälle ramlar han in UNDER scenen och är där typ 20 sekunder innan han kommer utkravlandes igen *taggad till tusen* och moa ba
"var det roligt där under?!" varpå vår vän svarar "JA DET VAR FEST" med helt lycklig röst. sedan springer han med vindens hastighet ner mot vattnet och krockar med ett stängsel. jag och moa står helt förbluffade och bara betraktar skådespelet.