torsdag 3 juni 2010

stockis/lägy!!!!!

Hej bloggen, Moa här!!!!
var ju ett jävla tag sedan jag skrev här - EFTERSOM JAG VARIT I STOCKHOLM OCH KOLLAT PÅ VÅR LÄGENHET.
Jag är lyckligare än vad pernilla wahlgren ser ut att vara när hon är som mest insyltad i sitt egna feta smil. Vår lägenhet är helt underbar. Vi bor på fjärde våningen och har BALKONG (obs är besatt av balkonger, det är det bästa jag vet obs) ut mott vattnet där det kör förbi fartyg och små båtar. Kollar man till vänster ser man globen.

åååååååååååh. i die. den är det finaste. Gjorde diverse glädjeskrik när jag tog mina första steg in i lägy.

Men som vanligt så går ju inte allt galant när jag är i farten, utan detta har också hänt:

1. Bussen slutade fungerar helt utan anledning när den bara var fem minuter från mållinjen dvs T-centralen i stockis. känner ba... OK. jag menar man ska åka buss i nio timmar och bussen slutar fungera efter åtta timmar och femtiofem minuter. snacka om att bli snuvad på mållinjen liksom.

2. Var helt stört längesedan jag var i Stockholm och då även helt stört längesedan jag åkte tunnelbana. detta resulterade såklart i att jag blev förvirrad och med våld försökte trycka upp en spärr, vilket ledde till lite dålig stämning. men men!!!

3. Jag hade även tryckt upp 15 CV och 15 personliga brev för att vara duktig och gå runt i affärer och söka jobby. Alla dessa tappade jag bort på stan i någon affär!!!!