fredag 18 juni 2010

VIVE LA FRANCE!

ni som känner mig (linnéa) eller läser denna blogg har nog förstått att jag har ett väldigt nära och passionerat förhållande med frankrike. om jag vore en spåkärring eller tillhörde nåt annat löst spirituellt pack skulle jag nog trott att jag var fransk i mitt förra liv! när jag är i frankrike känner jag mig mer hemma än jag gör i sverige. det låter säkert skitfånigt, men det är faktiskt så. (och då menar jag inte bara när jag är i pariiiiis utan även i pyttesmå sydfranska byar)

SAKER JAG ÄLSKAR MED FRANKRIKE HELT JÄVLA OIRONISKT:

- elegansen och den lätt snobbiga aura som liksom omger fransmännen!
- franska!!!!!!!!! särskilt snabbt, slarvigt och med lite svordomar!
- den där självklarheten som kännetecknar fransmän. de liksom bara ÄR på något sätt.
- alla vackra, franska män.
- LA MODE LA MODE LA MODE LA MODE LA MODE LA MODE!!!!!
- franska modemagasin.
- att alla dricker vin och röker hela tiden och skiter i att det inte är "hälsosamt"
- franska filmer, för att de är så jävla mycket bättre än något annat lands filmer!

egentligen älskar jag nog allt med frankrike. förutom traditionell, fransk mat, typ sniglar, inlagda levergrejer och slemmig gelé. men bakverken = fab!

åh vad jag saknar frankrike.