tisdag 8 juni 2010

HASAN LIFE

idag har jag och moa utfört diverse "ärenden" på stan + på strömpilen. det var ganska roliga ärenden. vi köpte presenter och skor!

however, lata som vi är så bestämde vi oss för att ta bussen till strömpilen, men den planen gick ganska fort i stöpet. moa var "säker" på var vi skulle, men när vi klev av bussen insåg vi att typ en skog + ett fält + några stängsel+ femton bilvägar låg mellan oss och den gyllene skobutiken!!!! vi sprang stapplande över vägar och halkade runt i sand och gegga i diken i våra klackar. som moa sa, vi kände oss som kusinerna från stan som skulle utforska landsbygden...

HAHA. det bästa som hände idag är yet to be told. på bussen tillbaka råkade jag och moa se hur en vild indier som heter hasan var på väg att kliva på (jag och moa skyr honom som pesten av anledningar som jag kan berätta senare, i ett eget inlägg för det är en hell of a story). då reser sig moa upp, grabbar tag i alla shoppingpåsar och SPRINGER i vansinnets fart längst bak i bussen, och drar med mig efter sig.

sedan arrangerar hon sin sjal till en burka, placerar sina makalösa solglaögon med utstickande palmer och drinkar över burkan och sitter så hela vägen till vasaplan, då vi KASTAR oss ut ur bussen och har hjärtklappning i typ två timmar.