onsdag 16 juni 2010

ORKAR INTE

Saxat ur en aftonbladet-diskussion kring unisexkläder till barn:

"Haha! Ja, jag har kanske fördomar men det är mina fördomar. Jag har 2 pojkar och jag tycker inte det är fel att de klär sig i så kallade pojkkläder och en flicka som är så stor att hon väljer sina egna kläder. Pojkarna vägrar rosa, blommigt och annat "tjejigt". Givetvis så har de blivit präglade hemifrån, jag vore dum om jag skulle säga något annat, men jag är så glad att det syns att de är pojkar. Jag kom ihåg när de var små och folk frågade om det var en flicka i vagnen eftersom de hade extremt korkskruvigt "tjejigt" hår, jag kan inte påstå att jag blev glad. Nu leker de med bilar, Ben 10, pokemon och annat killigt. Vill de klä sig som tjejer när de blir stora så är det ett val de kommer få göra då - men nej, mina pojkar kommer alltid att få vara pojkar och min flicka alltid en flicka om de vill - jag vill inte ha en det. Jag köper inga unisexkläder för jag vill visa att mina barn är det de är och nu är det väl ändå dags att fatta att vi faktiskt är olika"

Är det inte precis sådant här som får en att tappa hoppet om samtiden? Orkar inte.