lördag 3 april 2010

chinatown/sundsvall

eftersom jag sitter här all by myself på påskafton (eller näe, har darling victor på msn och vi kollar barbiereklamer from the 80's) så tänkte jag att jag sku ta och berätta varför denna blogg heter kinamaten!

en helg i slutet av februari var jag och min kompanjon så lessa på livet och denna stad att vi bestämde oss för att ta en road-trip på 25 mil med y-bussen till *trumvirvel* SUNDSVALL eller som vi kallar det : sundis.

glada i hågen gick vi till busstationen som skimrade av vårsolen...skoja. det regnade och snöade och jag höll på att missa bussen för att jag vildade i godishyllan på ica. vi tänkte att vi skulle få sitta på övervåningen i bussen och liksom sväva fram över det norrländska landskapet, men istället blev vi inskickade i allergiavdelningen. det var början på bussturen from hell.

i allergiavdelning satt en tjockitant och värmde sig med sin päls gjord av renar eller någonting (eller förmodligen inte eftersom hon var ASallergisk men ni förstår. hon hade nog aldrig varit söder om kiruna förrän nu). tjockitanten var jättearg och jättesnorig och SKREK åt ALLA som kom in i avdelningen att "HAR NI PARFYM ELLER HAR RÖKT ELLER HAR ETT DJUR SÅ FÅR NI INTE SITTA HÄR" och alla som kom in blev skiträdda och stack. förutom jag och min trogna vapendragerska som tappert stannade kvar. dock gjorde vi bort oss rejält.

konversation mellan mig och moa precis när tjockitanten skrikit klart:

moa : asså känner man att jag har parfym eller?? *pressar sin afrikabarnstunna handled mot min näsa*
jag : eh ssssch tjocki kan höra..*lätt panikslagen*
moa : *utbrister* FUCK jag glömde mina ciggisar....!!!
jag : åh nej jag också!

alltså. bara detta är ju tillräckligt för att bli lynchad av tjockitanti, men som om inte detta vore enough drar moa fram en enorm bok om kor från sin väska och den luktar jättemycket kobajs och ladugård...

moa : alltså känn hur den luktar, jag har haft den i ladugården!!!!

ungefär där dog jag och återuppstod som jesus när bussresan äntligen var över.

aja. i sundis hälsade vi på sara och hennes sambo och deras fina bebis albin. till middag beställde vi kinamat och det är HÄR namnet på bloggi kommer in i bilden. jag och moa var crazy rebels och beställde något med konstigt namn som visade sig vara enorma lådor med grönsaker i jättestark vitlökssås. det var jättestarkt och inte så gott men moa envisades med att "ta vara på" allt det som blev över. detta SLÄPADE hon sedan runt i sin tygpåse med kotryck under hela vår vistelse. är surprised över att hon lämnade det på vandrarhemmet när vi skulle ut ens, hon vaktade det som sitt barn and i'm dead serious.

när vi skulle ta bussen hem igen märker vi dock att det luktar lite som blöt vitlökssås men bryr oss inte utan fortsätter hetsäta lättsaltade chips (jag) och sticka (moa). efter någon timme upptäcker hon dock att ALLT har runnit ut i påsen och dränkt hennes kläder HAHAHAHA det var en sådan sweet irony!!!!!! hon sörjde som fan och jag kan svära på att en tår trängde fram ur hennes öga hahaha. sedan lämnade hon all kinamat i mittgången, som en "hämnd" som hon sa.
därav namnet kinamaten.

nu ska jag dricka mer påskmust och lyssna på lady gaga GAGA RARARARA ROMA ROMA GAGAGAGAGAGAGAGAGAGAGAG *kan inte texten*