måndag 5 april 2010

en fredskämpe i permobil

Vissa drömmar tenderar att återkomma natt efter natt. Det är då man börjar undra om det finns någon verklighet i dem, typ ett meddelande från framtiden eller bara en fet varning/uppmaning från ens undermedvetna. Till exempel så har jag en frekvent dröm om en stor tant i permobil. Hon brukar ha svart hår i en hästsvans och rosa fleecefilt om axlarna. Och detta är inte vilken tanta som helst utan hon är en riktig FREDSKÄMPE.

Hennes permobil går på snabbaste växeln genom staden samtidigt som hon skriker att alla ska älska varandra och kastar flygblad som vinden fångar och sprider längs gatorna.

I senaste drömmen gick vi i ett demonstrationståg för nudism (varför?). Minns att jag var taggad bortom gränser. Dock så här i efterhand känner jag bara vad i. Jag hatar ju att vara naken eller om andra hetsar sin dallriga nakenhet på mig.

OCH apropå naken!!

Biblioteket försökte för några månader sedan att LURA mig på feta pengar då de sa att jag hade lånat och slarvat bort en bok som hette – just det – NAKEN. Ironiskt nog stod den i deras egen hylljävel och samlade damm plus löss. Vilket var väldigt roligt när jag och Mill upptäckte det och bibblantanten fick skämmas (vilket hon redan borde gjort pga den horribla tunika hon bar!!!).