måndag 12 april 2010

IT'S FUNNY BECAUSE IT'S TRUE

eftersom jag sitter här och vräker i mig mandlar och russin *waldorfunge* samtidigt som jag letar efter vilda jobb (vad sägs om ett sommarjobb som kolloledare för tioåringar där man måste "brinna för friluftsliv"...känns lovande eftersom jag typ inte varit i en skog sedan jag själv var tio år...) tänkte jag muntra upp mig själv med att lista några vansinniga ögonblick i mitt och moas gemensamma liv *pensionärsparet*:



- när jag och moa var på vild jakt efter sprit i berlin. vi hade druckit vin typ hela sommaren och var sjukt lessa på det, så nu ville vi ha vodka som vi skulle blanda ut med cola (not so chic, men vafan) under våra förfester på hotellrummet. problemet var att ALLT hade stängt. vi sprang runt i mitte i säkert två timmar utan resultat tills vi slutligen hittade en stor matvarubutik (typ som hemköp)i en galleria. moa var jättetrött och det var säkert 30 grader ute + att hon verkligen längtade efter spritens välsignelse, så när vi ÄNTLIGEN hittar en flaska vodka börjar hon GRÅTA AV LYCKA!!! haha har aldrig sett någon bli så lycklig över blotta anblicken av alkohol.

- när jag och moa hade varit på en jättestor och rolig indieklubb *bd-barn* (också i berlin) och av någon anledning följde med en 35-årig tysk till ett kontor (alltså VARNING!! varför gjorde vi detta? perfekt upplägg för styckmord typ men jaja) och han börjar slicka oss på benen! alltså why?! detta var för sjukt, han gjorde det helt obesvärat och naturligt dessutom. vi flydde fältet...

- när vi lyckades bli inlåsta på toaletten på MAX. detta var för förnedrande för att vara sant, det kändes typ filmiskt. vi hade varit och sett en film med robert pattinson *twilightgirls* och skulle bara "pudra näsan" på the ladies room men vad händer? jo, dörrjäveln går i baklås. vi försökte lirka en lång stund, men moa tappade kontrollen och använde alla sina två muskler och SLET LOSS handtaget. det var bara att kasta in handsken och trycka på larmknappen + banka på dörren tills personalen kom. när vi kom ut från toan stirrade alla maxfjortisar hånfullt på oss och vi fick gå en walk of shame ut från stället. åh misery...

- och typ 3404004043928 händelser till. det räcker med att vi går utanför dörren för att något vansinnigt eller otippat ska hända. men ja, livet blir ju aldrig tråkigt iallafall *ler optimistiskt*


näe. nu ska jag stänga datorn och kolla mitt inspelade avsnitt av svenska hollywoodfruar. vill bara krypa ihop i maria montazamis varma barm.