söndag 4 april 2010

FAME

åh, såg nyss den nya versionen av filmen fame och blev SÅ besviken!!!!
hoppades på pastelliga trikåer, mycket svett och snygga, spelande bröstmuskler på de manliga dansare, men vad fick jag?! a bunch of tråkiga ny-kids med rika föräldrar (förutom en kille, malik, som såklart hade råkat ut för ALLT dåligt, hans pappa hade stuckit, hans lillasyster hade blivit skjuten och hans mamma hade trettio jobb och de skulle bli vräkta och blablabla kliché) som försökte "lyckas" på en high school men det slutade typ med att det gick dåligt för alla istället! sjävklart fanns det med massa typiskt amerikanska floskler såsom att man ska följa sina drömmar och tro på sig själv och aldrig lose faith och välja sin egen väg i livet.

OCH!! och detta var det värsta, FAME-låten var inte ens med! ni vet "i'm gonna live forever, i'm gonna learn how to fly, i'm gonna make it to heaven, baby remember my name"!!! det var ju den jag väntat två timmar på att få höra, men icket. istället slutade det med att en GOSPELKÖR sjöng en smörig låt. nä, den filmen var a waste of time, i min mening.
se den inte.

åh är serri ledsen, jag som älskar amerikanska tonårsfilmer.

Nä, nu ska jag lyssna på min favvolåt med gaggan; fashion. älskar hur skabbigt hon uttalar namnet på alla designers, mums.