måndag 26 april 2010

MARIA MONTAZAMI DISKUTERAR JÄMSTÄLLDHET

känner att min sinnesförvirring ikväll nått nya och oanade höjder *sitter och vaggar stillsamt till en låt med celine dion för att lugna mina nerver*

för en liten stund sedan skulle min moa tipsa mig om en bra och intressant diskussion kring att calle schulman skämtar om kvinnomisshandel (har dock svårt att tänka mig att calle ever skulle kunna ens göra en fluga förnär, han är typ 1.60 och smalare än en godisrem i cafeterian) och nämner då att en "maria" skrivit detta. jag ba åh "maria montazami?!?!?" och går in på hennes blogg, där jag enbart möts av en bild där mariagumman visar oss hur fint de radar upp de superbesprutade och vaxinsmorda äpplena i hennes mataffär. jag blir sur och hetsar moa om att maria VISST INTE skrivit något sådant inlägg. efter typ två minuter inser jag att moa inte alls menat maria montazami, utan min fina vän maria som är jätteklok och läser genusvetenskap.
haha, orkar ej mig själv.

det roliga i detta är ju att jag ens trodde att maria montazami skulle skriva en djupgående analys och diskussion kring mäns våld mot kvinnor? montiz, i love you, men det känns liksom orimligt att du skulle byta ut dina nagellacks- och homestylinginlägg mot genusdebatter.