lördag 3 april 2010

TJUVEN

var idag med om en traumatisk upplevelse, måste delge den här för att kunna bearbeta den och gå vidare i livet *låter som malou von sivers*.

jag jobbar på en affär där vi säljer barnkläder i kulörta färger och alla kunder är jättekäcka och aldrig under 25 typ. alla är mammor och pappor och har klubbkort och pratar om vädret som om dom på rikt tyckte det var roligt.

iallafall så har vi typ ALDRIG haft en tjuv *godtrogen* men idag så fick vi några! det var en tant och en gubbe. eller det var snarare en gumma och en gubbgubbe (finns det något ord för asgammal gubbe? asgubbe?) som tjuvaktigt och lömskt smög sig ut med ett par rutiga bebibrallor. min mamma (jepp, jobbar med min mamma) freakade och ba "detta är inte möjligt" med helt uppspärrade ögon, men jag tyckte det var spännande. typ det bästa på dagen. åh, älskar dramatik. hoppas på ett pistolrån nästa gång. hoppas inte min chef läser detta...