torsdag 15 april 2010

FEM LÅTAR JAG ALDRIG SKULLE HA PÅ MIN BEGRAVNING:

haha, listar härmed de fem värsta möjliga låtarna att ha på sin funeral. hahahahaha *dör av skratt* *ordvits*:

1. Hallelujah - Jeff Buckley (eller nästan värre att ha Rufus Wainwright's version)

alltså, jag kan verkligen inte fatta varför man har denna på en begravning? sure om det är din (och, for your information, resten av världens...) favoritlåt och du vill ha den av det skälet, men den är ju inte PASSANDE för en begravning? OBS,bara för att han sjunger hallelujah betyder det inte att han prisar herren!! *utgår från att alla vill helga gud* framförallt är den sjukt överskattad + att jag bara tänker på alla skolkonserter när någon musikestet-tjej sjunger den med konstlat "darrig" röst...

2. Hurt - Nine Inch Nails

a.k.a låten alla emotjejer skär sig till....(har själv gjort det så jag får vara judgemental när det gäller denna!!!!) nej, men det är en sjukt jävla bra låt *sentimental* men inte på en BEGRAVNING. tänker ENBART på berny pålssons "kaospojke" (HAHAHA) caspian *som egentligen hette magnus typ* som hade satt den på repeat när han tog livet av sig....visst, jättesorgligt men INGENTING som påminner om berny känns classy att ha på en begravning.

3. What a wonderful world - Louis Armstrong

ok, denna låt vill min mamma ha men alltså HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA *klysch-overload*
bara raden "the colors of a rainbow, so pretty in the sky" är tillräckligt för att få mig att vilja spy värre än efter typ en skeppslast dålig sushi.

4. Fix you - Coldplay

för det första känns coldplay bara väldigt...allmängiltigt och opersonligt + att liksom...det är redan lite för sent att "fix you" så att säga.

5. Sola och bada - Markoolio

SKOJA BARA! denna låt ska jag definitivt ha, åh förstå skön begravning. kan köra hawaii-tema med hawaiiskjortor (de är till och med in fashion igen *har längtat*) och fejkpalmer forslade direkt från kalifornien *pappa betalar* *inte* och pina colada! och när han sjunger "sola och bada i pina colada ska alla skåla i mitt namn och ära!!!!

---

näe, nu ska jag döda en äcklig nattfjäril och sedan ska jag göra örtte (=äta tre osttoasts + typ tio chokladägg från påsken)

pussy. (-y)