lördag 29 maj 2010

DEAREST BROTHER, KING OF TIME

en sak som jag kommer sakna när jag flyttar är mina fina, fina småsyskon. mina syskon är helt olika varandra och världens bästa och roligaste. jag kommer sakna min lillebror hugo när han pratar om sina arkitekturgrejer, ber mig shoppa med honom och är så smart och rolig och precis som jag också var när jag var sjutton, men ändå inte. jag kommer sakna min yngste bror edvin och hans röda hår och hur liten och kramig han är, även om han verkar så stor och tuff utåt. och jag kommer sakna min lillasyster hedvig, min allrakäraste syster, som är så ledsen över att jag ska flytta. som bara är elva år och kryper upp i mitt knä i soffan och berättar om elvaårssaker.

det är tur att jag har mina kusiner i stockholm. mina småkusiner elsa och siri, som är tvillingar och sex år gamla och helt ljuvliga och roliga. och min minsta kusin axel som bara är en bebis och som skrattskriker så hela hans lilla degiga (på ett bra sätt) kropp bara skakar.
det är tur. och det är tur att jag har moa. alltid.

för idag känns det lite sorgligt, att flytta.
men jag vet att det är det enda jag kan göra, det är det jag behöver och vill mest av allt.

för dom band som band mig här
har jag långsamt löst upp.