onsdag 19 maj 2010

KAN RÄKNA TILL TIO :D

"det är kul när du är smart"

- kommentar jag fick på en status på facebook.

såg denna kommentar och undrade lite vad avsändaren menade.
tänker mig att det finns två olika alternativ:

1. personen försöker vara "peppande" och uppmuntrande och ba "kul när du är smart för omväxlings skull, fortsätt så" *tummen upp*

2. personen tycker det är LUSTIGT när jag väl är lite smart och seriös, typ "haha, fortsätt, you're so funny when pretending to be somewhat intelligent"

vet inte vilket av alternativen som är mest förnedrande.


OBS detta är en viktig issue för mig, har bildningskomplex och fick panik när jag inte kom ihåg när kungen Magnus Ladulås föddes.

OBS 2 personen som skrev den ödesdigra kommentaren heter samma namn som kungen *hänger ut personer offentligt på bloggy*