lördag 22 maj 2010

THE HUMAN CENTIPEDE

igår såg jag och min lillebror "the human centipede". för er som inte har hört om den, så är det en skräckfilm som blivit sjukt uppmärksammad för att vara skitäcklig och typ få folk att spy på biograferna. filmen handlar om en vansinnig tysk kirurg (förövrigt den enda duktige skådespelaren i filmen..) som har en dröm om att skapa en mänsklig tusenfoting. han kidnappar således tre personer (en av dem är en jätterolig asiat som bara skriker, hahaha) och opererar ihop dem så att dem sitter ihop från mun till anus typ. dock konstaterade jag och min bror snabbt att detta ju inte skulle funka, eftersom maten inte kan transporteras genom tre kroppar så att näringen fördelas, för ingen kan ju överleva på bajs liksom. efter denna stora logiska lucka var filmen inte lika impressing.

LÄSKIGAST : när en av tjejerna slet upp armen med en droppnål

ROLIGAST : fotot på de tre hundar som den tyske kirurgen opererat ihop tidigare i sitt liv, hahaha. min medbloggerska hade dock inte hållit med om detta, djurvän som hon är.

eftersom jag sov de sista 15 minuterna av filmen kan jag inte riktigt sätta betyg på den, men gillar man skräckfilm är den ändå värd att se, för den VAR faktiskt obehaglig på riktigt.