onsdag 19 maj 2010

KULTURELITEN

hörde nyss en spotifyreklam där de nämnde begreppet "kultureliten" i samma mening som "studentstaden umeå" och blev sjukt förvirrad. vilka i umeå tillhör sveriges kulturelit och var gömmer dessa människor sig, för jag har då inte känt till deras existens until now!? känner att detta är ännu ett av umeås sluga tricks för att locka hit unga studenter, känns lite som när umeå ordnar en "fahsion week-end" och visar "sommarens hetaste mode" från typ vila och mq....*skriker om jag måste se ännu en blommig klänning och skinnjacka i en 'rockig' kombo*

UPDATE: hallå! jag tror jag har det, de säger kanske inte "kultureliten", de kanske säger "kultur e liten" fast med sluddrig röst! för kulturen i umeå är sannerligen liten. åh vad jag älskar när man välsignas med frälsning och förståelse såhär på kvällskvisten.