torsdag 20 maj 2010

det finns inga ord för det

har seriöst sökt min tandborste i FLERA dagar (obs har borstat tänderna på annat sätt ändå, man vill ju inte hamna i dålig stämning hos tandläkaren och få banankrämen obs). Det har seriöst tagit upp mycket av min värdefulla tid *viktig*att söka efter den där tandborsten. Men så idag så hittade jag den i diskstället ståendes tillsammans med de nydiskade (eller ska jag säga gammeldiskade, diskar ej så ofta av helt naturliga skäl dvs att det är skittråkigt) skedarna. Kan seriöst lova att jag såg ett hånflin i tandborstens sträva borst. kände bara VAD gör min TANDBORSTE i DISKSTÄLLET.. (kom inte fram till något svar).

nu ska jag ringa till ett jobby. Såhär beskriver de vad jag får om jag blir anställd: Det vi erbjuder dig är en härlig och fartfylld atmosfär med positiva och tävlingsinriktade kollegor.

alltså allvarligt. Svimmar typ av utmattning bara pga den meningen. "härlig och fartfylld atmosfär" "tävling". Man ska även gärna "brinna för direkt kundkontakt" alltså... känner ba för att citera kent : det finns inga ord för det på det här jävla språket

nu kommer problemet liksom. Jag måste ha ett jobb. Men om jobbet är att jag ska springa efter folk på stan och pracka på dem mobiltelefoner i "en härlig och fartfylld atmosfär" så väljer jag nästan hellre att leva som en fattig. typ äta gräs från rabatten till varje måltid plus snatta och hora och snatta igen. Fast ska nog pröva ringa ändå.

"Gillar du utmaningar och teamwork kan du vara den vi söker....." ;););)