söndag 9 maj 2010

PARIS, JE T'AIME

ja, om inte askmolnet hetsar vidare så flyger jag alltså till paris imorgon klockan 07.15 (varför varför varför bokade jag ett så tidigt flyg????) och kommer inte kunna blogga förrän på tisdag, kommer typ kännas som om a part of me is missing...+ att jag inte kommer kunna prata med moa på TVÅ HELA DAGAR!!!

however, igår var jag och moa ute med några av mina fina vänner. det var himla fint fast musiken var inte så bra så jag, moa och elina försökte önska lite vilda låtar. moa önskade en rad blandade artister (mgmt, lady gaga, madonna, beatles, the knife osv) från 50-talet och framåt, men dom hade INGENTING förutom tråkiga, monotona beats så jag och moa bestämde oss för att dränka våra sorger i baren. som hade STÄNGT (observera att klockan var 01.00....) *småstad*

scen:

moa *hänger över bardisken eftersom hon inte når upp* *beställer en vodka lemon*

tjejen : nej, vi har stängt, nu serverar vi bara läsk!*hurtig ton*

moa ser HELT chockad ut, alltså hon ger inte bitchblicken utan ba "okej...cp vad är ditt fel"-blicken *obs inget ont om cp obs* *bara roligt ord*

sedan skickade moa fram mig, som möttes av samma öde. vi blev sedan så lessa på stadens bistra utbud av nöjen att vi cyklade hem i nattkylan.

FÖRRESTEN, hade det inte varit sjukt roligt om man hade mötts av "nu serverar vi bara läsk"-repliken och funnit sig i situationen och ba "okej, men då tar jag en fanta" helt lugnt, fast man sett fram emot alkoholens befrielse men liksom tänker att "aja, läsk will do". haha. orkar inte.


nu är jag i stockholm förresten. flyttar hit om ett tag. tjarå.
puss.