onsdag 19 maj 2010

hammare och bröst

Alltså idag på jobby har jag typ stått och spikat i ett staket hela dagen. Detta = underhållande eftersom det finns så mycket tokigt folk här i vindly som valde att passera staketet där jag stod med hammaren i högsta hugg *hoty* *lurad*
På två timmar hade jag alltså hunnit beta av diskussioner om allt ifrån grodor till genusvetenskap.

en gubbe som kom till staket sa ba: jaha du ska plugga genusvetenskap. Du ska komma fram till att MÄN är lika mycket värda som kvinnor (här skrattar han förnöjsamt).
Och jag tänkte okej cp har en hammare. nä men tänkte typ att om jag hade haft jättestora bröst hade detta kunnat vara ett bra vapen = hade proppat brösty i hans mun tills han gick kvävningsdöden till mötes *tummen upp*

Är fett less på alla män som känner sig så ”hotade” och så ”kränkta”. HERREGUD. Kolla på historien. Vilket kön är det som varit förtryckt i princip genom hela historien VILKET kön är det som blivit utsatt för bland annat häxbränning som blir utsatt för stening och majoriteten av det sexuella våldet. och så nu när det handlar om en sådan sak att oavsett kön så ska vi dela på makten, att vi också vill prata ja då jävlar blir det liv i lådan!! Tycker att med den bakgrunden mansrollen har så kan man ju bara känna att HERREGUD!!!! Ta ett steg tillbaka. För feminism är helt jävla fredligt och handlar bara om att oavsett kön så ska man ha tillgång till samma rättigheter och förutsättningar. fattar ärligt inte hur det kan vara så svårt för vissa. Lugn gubbar, vi ska inte bränna er på bål, även om det ibland är jävligt lockande!!!