tisdag 11 maj 2010

gamla bönder dör aldrig

Vilken hetsig dag på bondejobby idag!!

först var en kviga askåt och försökte hoppa in till tjurarna, vilket resulterade i att hon inte kom över utan fastnade PÅ grinden. Hängde liksom som en vante med mycket förvånad blick.

Sedan när jag satt i traktorn och skulle hämta balar på ”bränngropen” så såg jag att det stack ut två pipor ur fönstret från en liten stuga som står bredvid. Detta gjorde mig mycket nervös eftersom jag hört att den stugan använts för att lura på kaniner och sedan skjuta dem. Så jag blev asnervig och ba någon är här för att skjuta mig (förstår inte logiken i att jag bytte ut mig själv mot kaninerna), min sista stund är kommen, skall dö i traktorn *dramatisk*
Så frågade Per (min arbetskompanjon) i panik om det var någon jävel som satt där inne i stugan med gevär. Och han ba moa, det är två rör som är ihoptejpade.
Kände bara vad i…